Kuzeyden ses gelmiyor… Sessizlik…Kungälv, İsveç

Stenungsund aslında son iki-üç senedir iş icabı birkaç kez ziyaret ettiğim bir yer. Göteborg’un 60 km kuzeyinde, kimya fabrikalarının yoğun olduğu bir yerleşim birimi. Kungälv ise, Stenungsund’a 10 km uzaklıkta, ufak bir yerleşim birimi. Bu seyahatte iş için gittiğimiz fima, otel olarak bu bölgede uygun bir yer bulabildiği için ben de ziyaret etme fırsatı buldum. Gitmeden biraz internetten inceledim ve uzun zamandır yapmak istediğim, gittiğim yerlerde sanki oranın yerlisiymişim gibi,  otele yerleşir yerleşmez, üstümü değiştirip, evlerin arasında, otelin arkasındaki ormanda koşma fikrini gerçekleştireceğim dedim. İyi ki de demişim…

Göteborg’un 60 km kuzeyi ülkenin geneline kıyasla bir bölge sayılmaz hatta biraz daha kuzeye gittikçe popülasyon gittikçe azalıyor. 10.000 kişinin yaşadığı sessiz, doğası ve tabi havası müthiş bir bölge.

Benim şahsen çok sevdiğim İskandinav usülü evler, granit bir yüzey yapısı, çam ağaçlarıyla gerçekten huzur dolu bir yer. Bunun yanında Borealis, AkzoNobel gibi dünya devi kimya şirketlerinin üretim merkezlerini de bulunduran bir bölge.

Otel olarak Kungälv’da Farshatt isimli bir otel ayarlamışlar. Gerçekten masal gibi bir yerdi. Çok sakin, sessiz insanların koştuğu, nehirde kano yaptığı bir yer. Ben de fırsattan istifade çevrede kısa bir koşu yaptım. Yakındaki ormanlık alana ve küçük bir kalenin olduğu bölgeye doğru gittim. Sonra akşam saat 19:00 gibi diğer ülkelerden gelen arkadaşlarla otelde buluştuk sonra akşam yemeğine geçtik.

Fırsattan istifade etrafta koşarken, öncelikle dikkatimi çeken kimsenin bana uzaylı gibi bakmamasıydı. Tabiki bu yazının da bir amacı olan sessizlikti. İnsanların hayat kalitesi, yaptıkları binalar ve barınma imkanları ile olmuyor. Akşamüstüne doğru saat altı civarı, özellikle ufak evlerin aralarına girdim ve her evden bir kurabiye, kek kokusu gelmeye başladı. Hemen arkası orman, hemen önü göl… Kürek çekenler, koşanlar gerçekten harika bir bölgeydi. Turistik bir destinasyon değil tabiki ama gidebilecek olanlar için bu bölgelerde, oranın yerlisiymiş gibi yaşayıp, zaman geçirebilmek eminim çok keyifli olacaktır…